Dlaczego nie mieliśmy mysliwców P 24?

Artyleria, lotnictwo, broń strzelecka, pojazdy, kawaleria, marynarka wojenna, fortyfikacje - czyli wszystko o sprzęcie, ekwipunku i broni wszystkich stron wojny. Organizacja i struktura wojsk.
Woj

Post autor: Woj » czw lut 12, 2009 11:13 pm

graba pisze:W czasie walki powietrznej we wrześniu, Skalskiemu na ogon jego PZL 11c próbował przez kilkanaście minut "wsiąść na ogon" Me 109, i mimo przewagi wysokości, szybkości etc. tego nie dał rady zrobić.
Świadczy to ewentualnie o umiejetnościach Skalskiego lub braku umiejętności jego przeciwnika - ewentualnie o tym że wynik walki nie zawsze zależy tylko od walorów maszyny. I o niczym innym - a już na pewno nie o nowoczesności P.11c. :)
graba pisze:PZL 11g czy PZL 24 były tak samo zwrotne, a może nawet dzięki mocniejszym silnikom zwrotniejsze. Nie były wcale tak przestarzałe jeżeli w ogóle były.
Jesteś pewien że zwrotność zależy głównie od.. .mocy silnika? :lol:

Nota bene używanie względem P.11g sformułowania były stanowi zapewne dowód na Twój wrodzony optymizm, ale raczej nie na wiedzę. :wink:

graba

Post autor: graba » pt lut 13, 2009 7:51 pm

Woj pisze:
graba pisze:W czasie walki powietrznej we wrześniu, Skalskiemu na ogon jego PZL 11c próbował przez kilkanaście minut "wsiąść na ogon" Me 109, i mimo przewagi wysokości, szybkości etc. tego nie dał rady zrobić.
Świadczy to ewentualnie o umiejetnościach Skalskiego lub braku umiejętności jego przeciwnika - ewentualnie o tym że wynik walki nie zawsze zależy tylko od walorów maszyny. I o niczym innym - a już na pewno nie o nowoczesności P.11c. :)
graba pisze:PZL 11g czy PZL 24 były tak samo zwrotne, a może nawet dzięki mocniejszym silnikom zwrotniejsze. Nie były wcale tak przestarzałe jeżeli w ogóle były.
Jesteś pewien że zwrotność zależy głównie od.. .mocy silnika? :lol:

Nota bene używanie względem P.11g sformułowania były stanowi zapewne dowód na Twój wrodzony optymizm, ale raczej nie na wiedzę. :wink:
Skalski zaczynał dopiero swoja karierę pilota, ale na pewno był dobry. Każda maszyna mysliwska to połaczenie cech tej maszyny i umiejetności pilota. Na pewno trudno ustalić w jakim procencie jest ten podział.

Co do mocy silnika to jest oczywiste , że poprawia ona możliwości manewrowe każdego samolotu. 8)

Woj

Post autor: Woj » pt lut 13, 2009 8:39 pm

graba pisze:Co do mocy silnika to jest oczywiste , że poprawia ona możliwości manewrowe każdego samolotu. 8)
Taaak? No to zadanko: dlaczego P.11c był bardziej zwrotny niż P.24? Bo miał mocniejszy silnik? :lol:

wallenrod.69

Post autor: wallenrod.69 » sob lut 14, 2009 12:16 am

Woj pisze:
graba pisze:Co do mocy silnika to jest oczywiste , że poprawia ona możliwości manewrowe każdego samolotu. 8)
Taaak? No to zadanko: dlaczego P.11c był bardziej zwrotny niż P.24? Bo miał mocniejszy silnik? :lol:
Hmm... To pewnie będzie zależało od powierzchni nośnej skrzydeł, względem położenia środka ciężkości samolotu i masy, jaką mają te skrzydła udźwignąć.
Moc silnika ma wpływ na prędkość i wznoszenie.

Czy dobrze psorze? :lol:

graba

Post autor: graba » sob lut 14, 2009 1:50 am

Moc silnika ma wpływ na prędkość i wznoszenie. to oczywiste. I też na możliwości manewrowe. Mi nie wierzysz..., trudno. Zapytaj jakiegoś tobie znanego pilota.
Prędkość samolotu myśliwskiego ma chyba jakieś "demoniczne" znaczenie, bo łatwo ją porównać i na tej podstawie dojść do wniosku, że samolot mający wiekszą prędkość jest lepszy. Za prosto by było.

Woj

Post autor: Woj » sob lut 14, 2009 10:17 am

graba pisze:Moc silnika ma wpływ na prędkość i wznoszenie. to oczywiste. I też na możliwości manewrowe. Mi nie wierzysz..., trudno.
To nie jest kwestsia wiary, ale wiedzy. Dość podstawowej zresztą. Oczywiście, moc ilnika nie będzie bez znaczenia dla zdolności manewrowych płatowca. Tylko żę nie samoitnie, ale jako funkcja innych parametrów - wymienionych wyżej choćby przez wallenroda.69. W zwiazku z tym Twoje twierdzenie:

W czasie walki powietrznej we wrześniu, Skalskiemu na ogon jego PZL 11c próbował przez kilkanaście minut "wsiąść na ogon" Me 109, i mimo przewagi wysokości, szybkości etc. tego nie dał rady zrobić. PZL 11g czy PZL 24 były tak samo zwrotne, a może nawet dzięki mocniejszym silnikom zwrotniejsze.

jest błędne - w każdym razie co do P.24. O P.11g i jego zwrotności tak naprawdę wiele nie wiemy - można więc tylko dywagować.
graba pisze:Prędkość samolotu myśliwskiego ma chyba jakieś "demoniczne" znaczenie, bo łatwo ją porównać i na tej podstawie dojść do wniosku, że samolot mający wiekszą prędkość jest lepszy. Za prosto by było.
Każdy parametr wzięty z osobna da w efekcie "demonizowanie". Problem w tym że we Wrześniu P.11c ustępowały swym niemieckim odpowiednikom co do wszystkich niemal istotnych parametrów. Na wielu forach (a pewnie i na tym, o ile pami ętam) wskazywano że zwrotność niewiele pomoże w walce myśliwskiej, w której przeciwnik nie musi wdawać się w walkę manewrową, bo przewaga mocy silnika daje mu atut większej szybkości w pionie i w poziomie.

graba

Post autor: graba » sob lut 14, 2009 11:25 am

Każdy parametr wzięty z osobna da w efekcie "demonizowanie". Problem w tym że we Wrześniu P.11c ustępowały swym niemieckim odpowiednikom co do wszystkich niemal istotnych parametrów. Na wielu forach (a pewnie i na tym, o ile pami ętam) wskazywano że zwrotność niewiele pomoże w walce myśliwskiej, w której przeciwnik nie musi wdawać się w walkę manewrową, bo przewaga mocy silnika daje mu atut większej szybkości w pionie i w poziomie.[/quote]

Zgadza się, oceniając jakikolwiek samolot należy wziąć pod uwage wszystkie parametry, o tym była moja wypowiedź. W czasie II WW walka manewrowa była jednym z podstawowych sposobów walki. A "demonizuje się" przede wszystkim albo i wyłącznie prędkość. Zwróć uwagę, że tak wynika też z twojej wypowiedzi.

Woj

Post autor: Woj » sob lut 14, 2009 11:39 am

graba pisze:W czasie II WW walka manewrowa była jednym z podstawowych sposobów walki. A "demonizuje się" przede wszystkim albo i wyłącznie prędkość. Zwróć uwagę, że tak wynika też z twojej wypowiedzi.
Tak się złożyło że płatowiec z silnikiem o większej mocy, co oznacza między innymi większą prędkość w pionie i poziomie zwykle w starciu wygrywa. A że na wynik ostateczny wpłynąć mogą i inne czynniki to już inna sprawa.
Zapoznaj się ze znaczeniem terminu "walka energetyczna". Tu masz ewentualny materiał wyjściowy:
http://www.historycy.org/index.php?show ... ntry317812

graba

Parametry

Post autor: graba » sob lut 14, 2009 11:45 am

I jeszcze jedno a parametrach. A konkretnie o wzmiankowanym tu wielokrotnie wznoszeniu.
Bf 109 C Cäsar użyty chyba w największej ilości we wrześniu miał wznoszenie: 10,8 m/s.
PZL P. 11c też najliczniejszy przedstawiciel z naszej strony wznoszenie miał 12,5 m/s.
Bez komentarza.

Woj

Re: Parametry

Post autor: Woj » sob lut 14, 2009 11:58 am

graba pisze:Bf 109 C Cäsar użyty chyba w największej ilości we wrześniu miał wznoszenie: 10,8 m/s.
PZL P. 11c też najliczniejszy przedstawiciel z naszej strony wznoszenie miał 12,5 m/s.
Bez komentarza.
Po pierwsze - zweryfikuj podane informacje. :wink:
Po drugie - przeczytaj zalinkowany wątek.
Bez komentarza.

ODPOWIEDZ