Kobuz - samolot, którego nie było?

Artyleria, lotnictwo, broń strzelecka, pojazdy, kawaleria, marynarka wojenna, fortyfikacje - czyli wszystko o sprzęcie, ekwipunku i broni wszystkich stron wojny. Organizacja i struktura wojsk.
LESZEK

Post autor: LESZEK » czw mar 19, 2009 10:33 pm

Von Slavek pisze:Jak dla mnie cała zabawa z kobuzem nie miała sensu bo Mercury VIII pasował do seryjnego kadłuba P 11 wystarczyło wymienić silniki w posiadanych egzemplarzach i dozbroić do standardu 4 km, wtedy siłą lotnictwa myśliwskiego uległa by znaczącemu wzmocnieniu przynajmniej na jakieś pół roku, jeśli modernizacja została by ukończona powiedzmy w czerwcu 1939.
Mozna by jeszcze ze składowanych części zmontować dalsze 20 sztuk. Czy były one wyczerpane?

Awatar użytkownika
Von Slavek
Porucznik
Porucznik
Posty: 485
Rejestracja: pt lut 09, 2007 3:27 pm

Post autor: Von Slavek » sob mar 21, 2009 12:38 pm

Mozna by jeszcze ze składowanych części zmontować dalsze 20 sztuk. Czy były one wyczerpane?
Z tego co pamiętam PZL nie produkował chyba niczego do P-11 w 1939 były to części zapasowe

Woj

Post autor: Woj » sob mar 21, 2009 1:01 pm

Von Slavek pisze:Z tego co pamiętam PZL nie produkował chyba niczego do P-11 w 1939 były to części zapasowe
Tylko że te części zapasowe to nie były jakieś tam śrubki, ale także całe elementy konstrukcyjne i półfabrykaty do produkcji zamówione przez zagranicznych odbiorców (a może i przez nasze lotnictwo - choć to by trzeba sprawdzić)..

Awatar użytkownika
Von Slavek
Porucznik
Porucznik
Posty: 485
Rejestracja: pt lut 09, 2007 3:27 pm

Post autor: Von Slavek » pn mar 23, 2009 1:15 am

Właśnie o to mi Woju chodziło, może trochę źle się wyraziłem.
Idzie o to że PZL nie produkowała już części w 1939 roku do samolotów P-11 i części o których pisze Leszek były składowane w charakterze zamienników. A jeśli coś do P-11 było produkowane to ja nic o tym nie wiem.

Woj

Post autor: Woj » pn mar 23, 2009 8:47 am

Von Slavek pisze:Idzie o to że PZL nie produkowała już części w 1939 roku do samolotów P-11 i części o których pisze Leszek były składowane w charakterze zamienników. A jeśli coś do P-11 było produkowane to ja nic o tym nie wiem.
W takim razie zaszło podwójne nieporozumienie - bo i ja najwidoczniej wyraziłem się zbyt skrótowo. Części i podzespoły do P.11 PZL w 1939 roku jak najbardziej produkowała. Dla Rumunów. Ponadto produkowano części także do P.24 - a i ta produkcja mogła być w jakimś stopniu do P.11 spożytkowana.
Już nie mówiąc o tym że na składzie były części wytworzone w poprzednich latach. Choć jak to wszystko się miało do możliwości kompletowania całych płatowców trudno jednoznacznie orzec.

Awatar użytkownika
Von Slavek
Porucznik
Porucznik
Posty: 485
Rejestracja: pt lut 09, 2007 3:27 pm

Post autor: Von Slavek » pn mar 23, 2009 6:27 pm

W takim razie zaszło podwójne nieporozumienie - bo i ja najwidoczniej wyraziłem się zbyt skrótowo. Części i podzespoły do P.11 PZL w 1939 roku jak najbardziej produkowała. Dla Rumunów. Ponadto produkowano części także do P.24 - a i ta produkcja mogła być w jakimś stopniu do P.11 spożytkowana.
Już nie mówiąc o tym że na składzie były części wytworzone w poprzednich latach. Choć jak to wszystko się miało do możliwości kompletowania całych płatowców trudno jednoznacznie orzec.
Nadal produkowano osprzęt do wersji f/c? Czy przypadkiem Rumunii nie produkowali samolotów i co za tym idzie części do P-11f we własnym zakresie już po zakupie licencji?

Woj

Post autor: Woj » pn mar 23, 2009 8:42 pm

Von Slavek pisze:Nadal produkowano osprzęt do wersji f/c? Czy przypadkiem Rumunii nie produkowali samolotów i co za tym idzie części do P-11f we własnym zakresie już po zakupie licencji?
Części dla Rumunii były do wersji P.11b. Dla Turcji przygotowywano w sierpniu ofertę dla P.24A/C, dla Grecji wysyłano części oraz surowce i półfabrykaty do napraw P.24F/G.

evanger

Post autor: evanger » pn mar 23, 2009 10:17 pm

Woj pisze:
Von Slavek pisze:Idzie o to że PZL nie produkowała już części w 1939 roku do samolotów P-11 i części o których pisze Leszek były składowane w charakterze zamienników. A jeśli coś do P-11 było produkowane to ja nic o tym nie wiem.
W takim razie zaszło podwójne nieporozumienie - bo i ja najwidoczniej wyraziłem się zbyt skrótowo. Części i podzespoły do P.11 PZL w 1939 roku jak najbardziej produkowała. Dla Rumunów. Ponadto produkowano części także do P.24 - a i ta produkcja mogła być w jakimś stopniu do P.11 spożytkowana.
Już nie mówiąc o tym że na składzie były części wytworzone w poprzednich latach. Choć jak to wszystko się miało do możliwości kompletowania całych płatowców trudno jednoznacznie orzec.
Czyli teoretycznie, gdyby zaszła taka potrzeba/siła wyższa, PZL mogło uruchomić produkcję P11g i P24 "dla nas". W sensie że jakiś osprzęt do pozostał...?

Woj

Post autor: Woj » pn mar 23, 2009 10:37 pm

evanger pisze:Czyli teoretycznie, gdyby zaszła taka potrzeba/siła wyższa, PZL mogło uruchomić produkcję P11g i P24 "dla nas". W sensie że jakiś osprzęt do pozostał...?
PZL latem 1939 r. nie bardzo mogła uruchomić jakakolwiek produkcję - z braku miejsca. Właśnie kończyła realizację serii PZL-43A, wykonywała serię Jastrzębi, każdy wolny kawałek miejsca zawalały Sumy... Przyrządy byly, ale nie bardzo było gdzie produkować.

Awatar użytkownika
Von Slavek
Porucznik
Porucznik
Posty: 485
Rejestracja: pt lut 09, 2007 3:27 pm

Post autor: Von Slavek » wt mar 24, 2009 2:18 pm

Części dla Rumunii były do wersji P.11b. Dla Turcji przygotowywano w sierpniu ofertę dla P.24A/C, dla Grecji wysyłano części oraz surowce i półfabrykaty do napraw P.24F/G.
Czy przypadkiem Rumunii nie wycofali tych samolotów z swoich jednostek w połowie 1939? Chodzi mi o wersje B

ODPOWIEDZ