23TP

Artyleria, lotnictwo, broń strzelecka, pojazdy, kawaleria, marynarka wojenna, fortyfikacje - czyli wszystko o sprzęcie, ekwipunku i broni wszystkich stron wojny. Organizacja i struktura wojsk.
voodoo34
Sierżant
Sierżant
Posty: 120
Rejestracja: pn gru 22, 2008 9:04 pm

Postautor: voodoo34 » czw mar 12, 2009 2:56 am

tomekw pisze:Coś o tym słyszałem...

A teraz mam tu obrazy o 9TP:


To są skany z publikacji o czołgu 7 TP. Są to tylko i wyłącznie przypuszczenia autorów (na podstawie opisów) wyglądu tego wozu, gdyż żadne plany wzmocnionego 7 TP się nie zachowały.

tomekw pisze:Natomiast 14TP istniał w kilku prototypach... Zdięcia załączę później...


Nie istniał nawet w jednym prototypie i żadnych zdjęć nie ma (a przynajmniej do dzisiaj takie się nie odnalazły)

evanger
Sierżant
Sierżant
Posty: 194
Rejestracja: ndz cze 17, 2007 12:08 pm

Postautor: evanger » czw mar 12, 2009 9:19 am

Na wojnie nie wypada dwa razy popełniać tego samego błędu.

Jagmin
Generał
Generał
Posty: 879
Rejestracja: ndz lut 25, 2007 11:58 am

Postautor: Jagmin » czw mar 12, 2009 2:50 pm

Temat zaczął trącić mitologią. Wzmocniony 7TP czy jak kto woli 7TPwz.39 najprawdopodobniej nie brał udziału w obronie stolicy, choć oczywiście istnieje naciągana hipoteza, że 11 egzemlarzy z bieżącej produkcji wprowadzonych do walki to już nowa wersja. Byłoby fajnie, ale mało prawdopodobne. Dalej zaprezentowane przez kolegę "tomekw" rysunki istotnie odnoszą się do wersji wzmocnionej 7tp, ale do wariantu, który nie został skierowany do produkcji, to można doczytać u Komudy. Poza tym wspomniane rysunki są bardziej hipotezą niż odwzorowaniem projektu. Zainteresowanych informuję, że wersja wzmocniona wyglądałaby praktycznie jak znany nam 7TP, największą różnicą byłyby poszerzone gąsienice. W książce profesora Polaka jest zdjęcie czołgistów z gitarą na tle czołgu, przy czym podpis pod zdjęciem informuje, iż jest to model wz.39, a więc wersja wzmocniona - osobiście jednak obstawiam pomyłkę drukarską, edytorską czy inną.
Zdjęć 14TP prawdopodobnie nie ma - wg skromnej literatury na ten temat zaaansowanie prac nad prototypem osiągnęło 60%. Należy obstawiać znaczną unifikację z 10TP.
O 40TP słyszę pierwszy raz i nie traktuję tego poważnie.
Swoją drogą trochę dublujemy temat
http://www.1939.pl/forum/viewtopic.php? ... highlight=

tomekw

Postautor: tomekw » czw mar 12, 2009 7:08 pm

voodoo34 pisze:
tomekw pisze:Coś o tym słyszałem...

A teraz mam tu obrazy o 9TP:


To są skany z publikacji o czołgu 7 TP. Są to tylko i wyłącznie przypuszczenia autorów (na podstawie opisów) wyglądu tego wozu, gdyż żadne plany wzmocnionego 7 TP się nie zachowały.

tomekw pisze:Natomiast 14TP istniał w kilku prototypach... Zdięcia załączę później...


Nie istniał nawet w jednym prototypie i żadnych zdjęć nie ma (a przynajmniej do dzisiaj takie się nie odnalazły)


Owszem były, ale tutaj nie będę się kłócił... Może masz racje... Błądzić jest rzeczą ludzką... :D

evanger
Sierżant
Sierżant
Posty: 194
Rejestracja: ndz cze 17, 2007 12:08 pm

Postautor: evanger » pt mar 13, 2009 4:41 pm

Na forum odkrywcy jest próba wizualizacji jak mógłby wyglądać hipotetyczny 25TP

http://www.odkrywca.pl/pokaz_watek.php?id=323402#372088
Na wojnie nie wypada dwa razy popełniać tego samego błędu.

tomekw

Postautor: tomekw » pt mar 13, 2009 5:58 pm

A jeśli komuś się nie chce szukać...
Obrazek Obrazek :D :lol: :D

Gebhardt
Sierżant
Sierżant
Posty: 136
Rejestracja: pt mar 06, 2009 6:57 pm

Postautor: Gebhardt » pt mar 13, 2009 8:29 pm

Macgie29 ma czesciowa racje - przynajmniej jeden prototyp 7TP-owaty (a co poza 7TP wzmocnionym to moglo byc to nie wiem) bral posrednio udzial w walkach o stolice w ramach plutonu czolgow 7TP dwuwiezowych. Pisze posrednio, bo poniewaz bedac z miekkiej stali nie nadawal sie do boju ale zabrano go jako samobiezny magazyn czesci zapasowych.

evanger
Sierżant
Sierżant
Posty: 194
Rejestracja: ndz cze 17, 2007 12:08 pm

Postautor: evanger » pt mar 13, 2009 8:38 pm

tomekw pisze:A jeśli komuś się nie chce szukać...
Obrazek Obrazek :D :lol: :D


Niestety to pierwotna koncepcja, ostatecznie 25TP miał wyglądać inaczej... Obrazek
Na wojnie nie wypada dwa razy popełniać tego samego błędu.

evanger
Sierżant
Sierżant
Posty: 194
Rejestracja: ndz cze 17, 2007 12:08 pm

Postautor: evanger » pt mar 13, 2009 8:38 pm

tomekw pisze:A jeśli komuś się nie chce szukać...


Niestety to pierwotna koncepcja, ostatecznie 25TP miał wyglądać inaczej... Obrazek
Na wojnie nie wypada dwa razy popełniać tego samego błędu.

tomekw

Postautor: tomekw » pt mar 13, 2009 10:44 pm

Owszem 25TP are to nie był jeden czołg 23TP, 25TP czy 20-25TP... Było około 5 wersji różniących się uzbrojeniem opancerzeniem i właściwościami bojowymi... :D


Wróć do „Uzbrojenie, ekwipunek i organizacja”