Oczy armii II Rzeczpospolitej-Rozpoznanie lotnicze 1939-1945

Artyleria, lotnictwo, broń strzelecka, pojazdy, kawaleria, marynarka wojenna, fortyfikacje - czyli wszystko o sprzęcie, ekwipunku i broni wszystkich stron wojny. Organizacja i struktura wojsk.

Którym samolotem zastąpiłbyś "Lublin--R-XIII"?

PWS-1
0
Brak głosów
PWS-10
0
Brak głosów
PWS-15
1
25%
PWS-17 M2
2
50%
PWS-19
1
25%
 
Liczba głosów: 4

LESZEK

Post autor: LESZEK » pn mar 16, 2009 5:57 pm

Najwolniejsze z "bomberów" niemieckich były Stukasy, a i tych "jedenastki" nie mogły za bardzo dogonić. Co Ty mi tu o P-7 gadasz...atak z góry i przodu...Tak własnie najczęściej atakowały P-11. Taki atak trwa bardzo krótko i nieodzowna jest siła ognia u mysliwca. Chcesz to robić na P-7 z dwiema zacinajacymi się "sikawkami"?
Zapaznaj się lepiej z tematyka lotniczą...

Czy samolot obserwacyny lata 180 czy 250 km/h , to nie ma żadnego znaczenia. Napotkawszy wrogiego mysliwca stoi generalnie na pozycji przegranej. A tak na marginesie, to PWS-26 miały doskonałe własności pilotażowe i świetną zwrotność. Z powodzeniem mogły pełnić rolę samolotów łącznikowych i bliskiego rozpoznania.

Awatar użytkownika
Horus
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 799
Rejestracja: pn lut 11, 2008 11:11 pm

Post autor: Horus » pn mar 16, 2009 6:01 pm

LESZEK pisze:Najwolniejsze z "bomberów" niemieckich były Stukasy, a i tych "jedenastki" nie mogły za bardzo dogonić. Co Ty mi tu o P-7 gadasz...atak z góry i przodu...Tak własnie najczęściej atakowały P-11. Taki atak trwa bardzo krótko i nieodzowna jest siła ognia u mysliwca. Chcesz to robić na P-7 z dwiema zacinajacymi się "sikawkami"?
Zapaznaj się lepiej z tematyka lotniczą...
Pomyślałeś o ataku samobójczym? Obeszłoby się i bez km-ów :P

tomekw

Post autor: tomekw » pn mar 16, 2009 6:02 pm

Szybkość, uzbrojenie i możliwość obserwacji...
Musi być to samolot dwuosobowy, najwłaściwsze byłyby min. 2km, a prędkość...
Musi mieć...
po pierwsze w rejonie rozpoznania przy zbyt małej prędkości można go zestrzelić z ziemi... Robiło to zarówno WP jak i Wermacht... A przy spotkaniu myśliwca, im większą masz prędkość tym szybciej możesz pójść do ziemi i minimalnie zwiększyć swoje szanse na przeżycie... powiedz, na czym wolałbyś lecieć na "Czapli" czy na "Lublinie"... W "Lublinie" zanim załoga zdąży zareagować już myśliwiec będzie blisko, a wtedy nurkowanie nic nie da...

czy jest to odpowiedź zadowalająca?

tomekw

Post autor: tomekw » pn mar 16, 2009 6:08 pm

LESZEK pisze:Najwolniejsze z "bomberów" niemieckich były Stukasy, a i tych "jedenastki" nie mogły za bardzo dogonić. Co Ty mi tu o P-7 gadasz...atak z góry i przodu...Tak własnie najczęściej atakowały P-11. Taki atak trwa bardzo krótko i nieodzowna jest siła ognia u mysliwca. Chcesz to robić na P-7 z dwiema zacinajacymi się "sikawkami"?
Zapaznaj się lepiej z tematyka lotniczą...

Czy samolot obserwacyny lata 180 czy 250 km/h , to nie ma żadnego znaczenia. Napotkawszy wrogiego mysliwca stoi generalnie na pozycji przegranej. A tak na marginesie, to PWS-26 miały doskonałe własności pilotażowe i świetną zwrotność. Z powodzeniem mogły pełnić rolę samolotów łącznikowych i bliskiego rozpoznania.
Nie do końca... ja ciągle obstaje przy tym, że można się uratować idąc do ziemi... Jak sam już powiedziałeś, skoro nic nie zależy od prędkości to PWS-26 też byłby na straconej pozycji... A Ju-87 nie były najwolniejsze... pamiętaj o Ju-86... Poza tym generalnie to nie znaczy zawsze... Im większa prędkość tym większa (i tak krytycznie mała) szansa na ucieczkę do ziemi... czytałeś kiedyś rozmowy z ludźmi którzy przerzyli loty na "Czaplach" i "Lublinach"... Ci drudzy bardzo chcieli mieć chociaż te 90km/h więcej...

Awatar użytkownika
Horus
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 799
Rejestracja: pn lut 11, 2008 11:11 pm

Post autor: Horus » pn mar 16, 2009 6:10 pm

R-XIII i RWD-14b latały na takiej wysokości że o nurkowaniu raczej nie ma co marzyć. Gleba tuż, tuż. Wolałbym lecieć R-XIII. Jeżeli prawdą jest co pisano o obu typach, to "Czapla" wprawdzie szybsza, lecz ociężała. Nad drzewami lepiej spisywał się "Pasikonik". Zresztą dla Bf-109 to bez różnicy czy uciekasz 180 czy 260km/h. Pół minuty nikogo nie zbawi.

LESZEK

Post autor: LESZEK » pn mar 16, 2009 6:12 pm

Ju-86 nie brały udziału w walkach we Wrześniu'39. A w spotkaniu z mysliwcem niemieckim największe szanse miał właśnie PWS-26, ze względu na zwrotność i zwartą mocną konstrukcję pozwalającą osiagnąć większą prędkość nurkowania niż RXIII czy "Czapla".
Oj, Tomku....

A podstawą wyposażenia samolotu obserwacyjnego winno być radio, a nie 2 kaemy, które go nie zbawią.

Amerykanie do obserwacji w Wietnamie używali ze świetnym skutkiem "Piperów", nieuzbrojonych, ale za to z dobrym radiem :D i świetnymi pilotami.

Generalnie nie znaczy zwasze :D . Generalnie to mamy szansę wygrać z Niemcami w "nogę". Tylko, że...zawsze przegrywamy :cry:

Awatar użytkownika
Horus
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 799
Rejestracja: pn lut 11, 2008 11:11 pm

Post autor: Horus » pn mar 16, 2009 6:19 pm

tomekw pisze: A Ju-87 nie były najwolniejsze... pamiętaj o Ju-86...
Ju-86 G1 -szybkość 385km/h na wysokości 4000m.
Ju-87B1 - szybkość 380km/h na pułapie 4000m.
Niezależnie w Polsce był użyty tylko jeden dywizjon Ju-86. Co do tego i tak są wątpliwości.

tomekw

Post autor: tomekw » pn mar 16, 2009 6:23 pm

Z tego co wiem było to od 30 do 50 maszyn Ju-86 B3 o prędkości 325 km/h... Potwierdzają to zarówno źródła literackie np: Bijcie się z nami Meserschmitty, jak i wikipedia...

Awatar użytkownika
Horus
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 799
Rejestracja: pn lut 11, 2008 11:11 pm

Post autor: Horus » pn mar 16, 2009 6:26 pm

tomekw pisze:Z tego co wiem było to od 30 do 50 maszyn Ju-86 B3 o prędkości 325 km/h... Potwierdzają to zarówno źródła literackie np: Bijcie się z nami Meserschmitty, jak i wikipedia...
Starsze wersje, sprzedawane do Szwecji i na Węgry między innymi.

LESZEK

Post autor: LESZEK » pn mar 16, 2009 6:35 pm

W wikipedii. to każdy może "tworzyć", nawet Ty tomku :D
I jako źródło niewiele ona warta :D . Pamiętniki to cenne źródło, jednak dopiero po konfrontacji z innymi, najlepiej stricte naukowymi.
Ergo, cienkie masz argumenty.

ODPOWIEDZ