Strona 3 z 5

: ndz mar 02, 2008 9:44 pm
autor: Dragon1
Co do gier o 1939 to na poważnie znam gościa, który przymierzał się do zlecenia napisania edytora do tworzenia gier planszowych na komputer z możliwością grania przez sieć. Z rozmowy z nim wynikało, że miał to być ambitny projekt i całkiem przyzwoite gry strategiczne. W pierwszym rzędzie (nie będę zaprzeczał, że nie miałem na to wpływu) miała to być kampania wrześniowa ale pomysłodawca obawiał się, że nie będzie popytu na taki towar i nie zwrócą się zainwestowane fundusze. Nie sprecyzował tylko jaka miała być cena takiej giery.

: ndz mar 02, 2008 9:54 pm
autor: Dragon1
Co do maskowania to na upartego coś by się wymyśliło (np. ustawianie czystych żetonów, które w miarę rozpoznania czy walki podmieniałoby się na właściwe) ale to znowu konieczność osobistych notatek i zaufania do rywala. Co do kostki i zaufania to podobnie jak Ty uważam, że marna jest satysfakcja z "oszukanego" zwycięstwa i na pewno bym tego nie robił ale czy wszyscy będą tacy uczciwi? Gra w "otwarte karty" zapewne ułatwia przeciwnikowi taktykę ale w 100% eliminuje machinacje.

: ndz mar 02, 2008 10:51 pm
autor: invictus
Dragon1 pisze:Co do kostki to zwykła, standardowa z 1 - 6 oczkami. Ale jak rozwiązać problem żeby komunikując się np. przez GG kostka była widoczna jednocześnie dla obu graczy?
Wiec jest jedna kostka z polami od 1 do 6. Rzuty będą widoczne na stronie internatowej, ja rzucam ty odświeżasz i widzisz mój wynik i tak na zmianę.

: pn mar 03, 2008 2:28 am
autor: qrak
Pluton niebyl taki zly.
Był za*******! Chyba jedyny system który tak dobrze oddawał sens "wrzesnia" - gracz po stronie niemieckiej, jak by nie patrzył w artylerii miał przewagę. Ale jednak za wiele liczenia . Trza komputra...

Ostrzeżenie! :ost: - słownictwo. Admin

: pn mar 03, 2008 4:29 pm
autor: Horus
W Plutonie 7TP ladnie kosily panzery, a i piechota nasza dobrze sobie radzila z czolgami w terenie zabudowanym. No i graficznie- piekna, na glowe bije Sqad leadera. Przydalby sie ciag dalszy.

: czw mar 20, 2008 8:03 pm
autor: Horus
Wprawdzie nie jest to zwiazane bezposrednio z jakakolwiek gra, ale moze komus sie przyda np. do zobrazowania jakiejkolwiek sytuacji taktycznej-http://www.juniorgeneral.org//ww2.htm

: ndz cze 15, 2008 4:22 pm
autor: krzy65siek
Gdybyście nie chcieli wymyślać czegoś co jest wymyślone to jest coś takiego jak Cyberboard służąca do przenoszenia planszówek na ekran monitora i pozwalająca na granie za pomocą email.

Cyberboard to taka podstawa do grania, trzeba do niej opracować tzw. Gameboxy czyli wlaściwe gry. Bawiłem się tym troszkę i opracowałem Mławę 1939, ale ostrzegam plik jest spory.

Cyberboard:
http://cyberboard.brainiac.com/

Mława 1939
http://www.sendspace.com/file/hrlpwt
Tylko uwaga - plik jest duży (20 MB), bo plansza opracowana jest w Photoshopie.

Dodatkowo nowa wersja tabelek wyliczających straty w walce: http://www.sendspace.com/file/9zlzgf

Pozdrawiam
Krzysiek

: pt cze 20, 2008 10:07 am
autor: Przemo
nie dało by rady umieścić tej gry na polskiej stronie sendspace

: wt sie 26, 2008 7:38 pm
autor: Horus
Czy ma juz ktos nowe wydanie "Mlawa 1939"? Jest to calkiem nowe opracowanie, czy identyczne z wydanym w "Taktyce i Strategi"?

: czw sie 28, 2008 8:12 am
autor: Piskor
Grę "Mława 1939" dorwałem zaledwie kilka dni temu. Z tego co się orientuję są to połączone w jedną całość mapy od "Mławy" Dragona i mapy z jednej z gazet TiS-u ( numeru nie pamiętam ). Co do zasad to zmieniła się sprawa lotnictwa niemieckiego. Jest ono teraz znacznie silniejsze. Na dowództwach pojawiła się cech "zasięg dowodzenia". Oprawa graficzna kawalerii i piechoty prezentuję się bardzo ładnie. Tabele walki zostały znacznie uproszczone, co znacznie przyspiesza proces rozstrzygania walk. Pojawiła się również nowa tabela dotycząca ostrzału artyleryjskiego.
Moim zdaniem gra wygląda lepiej niż poprzednie z tej serii ( np. "Piotrków" czy "Śląsk" ) i jest warta swojej ceny.