Transporter i ciągnik SdKfz 10
W 1932 roku złożono zamówienie na 1-tonowy
transporter piechoty i zaopatrzenia oraz
ciągnik artyleryjski. Początkowo używany
był do holowania armat przeciwpancernych
37mm i 50mm, haubic 75mm i 150mm oraz armat
przeciwlotniczych 20mm.
Pierwszy prototyp
powstał w 1934 roku. W 1939 roku ruszyła
produkcja ustandaryzowanej wersji SdKfz
10 w zakładach Mechanische Werke Cottbus
oraz w Saurer Werke w Wiedniu. Do 1944 roku
wypodukowano 25'000 ciągników, z czego 7'600
podwozi przeznaczono dla transportera opancerzonego
SdKfz 250.
Ciągnik był napędzany silnikiem
100 KM co pozwalało na osiągnięcie szybkości
65 km na godz. Dane techniczne
| Załoga |
|
| Opancerzenie |
|
| Uzbrojenie |
|
| Zapas amunicji |
|
| Masa własna |
|
| Długość całkowita |
|
| Szerokość |
|
| Wysokość |
|
| Prześwit |
|
| Maksymalna prędkość po drodze |
|
| Silnik / moc silnika |
|
| Zasięg po drodze / w terenie |
|
| Głębokość brodu |
|
| Pokonywanie wzniesień |
|
| Pokonywanie rowów (szerokość) |
|
| Nacisk jednostkowy |
|
| Pojemność baku |
|
| Zużycie paliwa (droga - teren) |
|
|