Transporter i ciągnik SdKfz 11

W 1932 roku złożono aż 6 zamówień na różne
ciągniki i transportery dla armii. Jedno
znich na 3 tonowy ciągnik trafiło do Hansa-Lloid-Goliath
AG w Bremie. W 1934 roku zaprezentowano
pierwszy prototyp. Wersja ostateczna została
ukończona w 1936 roku.
Do 1944 roku wyprodukowano
8'800 sztuk SdKfz 11 w 6 różnych odmianach
w zakładach Hanomag w Hanowerze. Ciągniki
służyły do holowania dział 75mm, 88mm i
105mm oraz do transportu amunicji i zapasów.
Podwozie ciągnika wykorzystano do budowy
transportera SdKfz 251. Dane techniczne
| Załoga |
|
| Opancerzenie |
|
| Uzbrojenie |
|
| Zapas amunicji |
|
| Masa własna |
|
| Długość całkowita |
|
| Szerokość |
|
| Wysokość |
|
| Prześwit |
|
| Maksymalna prędkość po drodze |
|
| Silnik / moc silnika |
|
| Zasięg po drodze / w terenie |
|
| Głębokość brodu |
|
| Pokonywanie wzniesień |
|
| Pokonywanie rowów (szerokość) |
|
| Nacisk jednostkowy |
|
| Pojemność baku |
|
| Zużycie paliwa (droga - teren) |
|
|