Transporter i ciągnik SdKfz 7

SdKfz 7 został zamówiony przez Wehrmacht
w 1932 roku jako transporter 15-18 osób
oraz ciągnik haubic s FH 18 150mm i dział
18 Flak 88mm. Napędzany był 140 konnym silnikiem,
który pozwalał osiągnąć szybkość 50 km na
godz. Nie posiadał własnego uzbrojenia.
W późniejszych wersjach na platrormie montowano
czterolufowe działko przeciwlotnicze 20mm
Flakvierling 38 w celu ochrony kolumn pancernych.
W okresie od 1935 do 1944 roku wyprodukowano
ponad 12'000 transporterów. Transporter
spisywał się bardzo dobrze i był używany
w walkach na wszystkich frontach.
Jeden z trzech
obecnie zachowanych transporterów został
wydobyty w Polsce z Pilicy. Dane techniczne
| Załoga |
|
| Opancerzenie |
|
| Uzbrojenie |
|
| Zapas amunicji |
|
| Masa własna |
|
| Długość całkowita |
|
| Szerokość |
|
| Wysokość |
|
| Prześwit |
|
| Maksymalna prędkość po drodze |
|
| Silnik / moc silnika |
|
| Zasięg po drodze / w terenie |
|
| Głębokość brodu |
|
| Pokonywanie wzniesień |
|
| Pokonywanie rowów (szerokość) |
|
| Nacisk jednostkowy |
|
| Pojemność baku |
|
| Zużycie paliwa (droga - teren) |
|
|